No només els membres d'Al-Qaeda enyoren l'època d'esplendor de l'Islam:
“EVOCACIÓ D’ABU YAHYA, DARRER WALI MUSULMÀ DE MALLORCA
Pe’n Llorenç Vidal
¡Què en serà de ma Mayurqa
quan arribin es cristians,
si ses naus d’Aragó vénen
carregades de soldats,
catalans i aragonesos
i cavallers occitans,
reforçats per mercenaris
des regnes continentals! *(1)
¡Què en serà de ma Mayurqa,
que ara és país de pau
baix el arc del cel benigne
de la fe des musulmans.
Aquí vivim en concòrdia
es mallorquins vells d’antany *(2)
i es mallorquins venguts d’Àfrica
com un poble de germans,
units en sa tolerància
i creences de l’Islam!
¡Què en serà de ma Mayurqa
ara que ja han arribat
i que assetgen Bab-el-Kòfol: *(3)
¡la volen enderrocar!
per entrar dins sa medina
aquests nssara forans. *(4)
Així pensava Abu Yahya,
nostàlgic al seu palau
mirant des de s’Almudaina
el més bell de tots els mars.
Pe’n Llorenç Vidal
¡Què en serà de ma Mayurqa
quan arribin es cristians,
si ses naus d’Aragó vénen
carregades de soldats,
catalans i aragonesos
i cavallers occitans,
reforçats per mercenaris
des regnes continentals! *(1)
¡Què en serà de ma Mayurqa,
que ara és país de pau
baix el arc del cel benigne
de la fe des musulmans.
Aquí vivim en concòrdia
es mallorquins vells d’antany *(2)
i es mallorquins venguts d’Àfrica
com un poble de germans,
units en sa tolerància
i creences de l’Islam!
¡Què en serà de ma Mayurqa
ara que ja han arribat
i que assetgen Bab-el-Kòfol: *(3)
¡la volen enderrocar!
per entrar dins sa medina
aquests nssara forans. *(4)
Així pensava Abu Yahya,
nostàlgic al seu palau
mirant des de s’Almudaina
el més bell de tots els mars.
Comentari de Toni Cantarellas: "QUEDA CLAR QUE PER LLEVONCES, S’ANÀLEC A S’ACTUAL “AL-QAEDA” EREN ES CRISTIANS, I QUE ES CIVILITZATS, EREN ES MUSSULMANS, A QUI DEBEM TANTES I TANTES COSES" [*]
No comments:
Post a Comment