Els socialistes no han tingut mai una especial sensibilitat envers la llibertat d'informació. Però la seva arribada al poder de la Generalitat va caracteritzar-se per l'afany intervencionista exemplificat en el concepte enunciat per Joan Ferran de la "crosta nacionalista".
Però l'entrevista que Mònica Terribas va realitzar al President de la Generalitat, José Montilla, ha tornat a exposar a la llum el concepte que tenen els socialistes de la funció dels mitjans de comunicació públics: servilisme.
Les reaccions sobre l'entrevista, els àtacs a Terribas, han anat des de l'insult personal fins a la crítica pressumptament constructiva, però totes amb un rerafons intervencionista.
Joan Ferran, al seu blog, escriu: "A un President de Catalunya - sigui qui sigui- no se’l pot interrompre constantment, ni intentar fer-lo caure en paranys o contradiccions. Cal respectar el seu ritme i deixar que expliqui els seus posicionaments sense pressa, fent servir tot el temps que calgui. Una entrevista al President de Catalunya no pot esdevenir, o semblar, un interrogatori." I llavors, senyor Ferra, com ha de ser, segons vosté, l'entrevista a un president de la Generalitat? Digui-ho, sisplau.
Terribas també va rebre crítiques de Josep Maria Balcells titllava l'entrevista de "dura" i de "poc respectuosa", i acusava Terribas d' "assetjar" Montilla per "pressa", amb preguntes "que el van posar a la defensiva", i que Terribas defensés "el punt de vista dels crítics" amb la gestió del caos elèctric [directe!cat]
Però qui ha aconseguit major protagonisme ha estat Miguel Ángel Martin López, càrrec del PSC a l'Ajuntament de Barcelona. Martin va qualificar Terribas al seu Facebook de "mal follada" i també de ser "mala persona", "tendenciosa", "faltona", "cínica" i "despectiva cap al seu President", "descarada" i "pocavergonya". Evidentment ja ha eliminat aquestes entrades.
Les reaccions sobre l'entrevista, els àtacs a Terribas, han anat des de l'insult personal fins a la crítica pressumptament constructiva, però totes amb un rerafons intervencionista.
Joan Ferran, al seu blog, escriu: "A un President de Catalunya - sigui qui sigui- no se’l pot interrompre constantment, ni intentar fer-lo caure en paranys o contradiccions. Cal respectar el seu ritme i deixar que expliqui els seus posicionaments sense pressa, fent servir tot el temps que calgui. Una entrevista al President de Catalunya no pot esdevenir, o semblar, un interrogatori." I llavors, senyor Ferra, com ha de ser, segons vosté, l'entrevista a un president de la Generalitat? Digui-ho, sisplau.
Terribas també va rebre crítiques de Josep Maria Balcells titllava l'entrevista de "dura" i de "poc respectuosa", i acusava Terribas d' "assetjar" Montilla per "pressa", amb preguntes "que el van posar a la defensiva", i que Terribas defensés "el punt de vista dels crítics" amb la gestió del caos elèctric [directe!cat]
Però qui ha aconseguit major protagonisme ha estat Miguel Ángel Martin López, càrrec del PSC a l'Ajuntament de Barcelona. Martin va qualificar Terribas al seu Facebook de "mal follada" i també de ser "mala persona", "tendenciosa", "faltona", "cínica" i "despectiva cap al seu President", "descarada" i "pocavergonya". Evidentment ja ha eliminat aquestes entrades.



No comments:
Post a Comment